#125 Eighth of ten healthy breakfast ideas || Ósmy z dziesięciu pomysłów na zdrowe śniadanie

Kasze to źródło witamin, błonnika, kwasu foliowego oraz innych składników mineralnych
potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.
Jednak czym wyróżnia się pęczak?
Otóż, owe ziarenka, bliskie kształtu nasion kukurydzy,
wyrabiane są z ziarna jęczmienia zwyczajnego, na który w Polsce jest największy popyt.
Pęczak jest zarówno doskonałym zamiennikiem jajek w naszej diecie (ma w sobie mnóstwo białka),
jak również antidotum w leczeniu problemów skórnych!
Ma właściwości przeciwzapalne; wspomaga trawienie, oczyszcza jelita;
jest bogaty m.in. w błonnik i selen, który jest prawdziwym aniołem dla skóry.
Dodatkowo, jest to bardzo sycący pokarm, dlatego powinien już zaraz znaleźć się w Waszym jadłospisie 😋


Czego potrzebujemy?
(na ok. 2 porcje)
- 100g pęczaku
- 240ml mleka (najlepiej migdałowego)
- 600ml wody
- 2 łyżki kakao
- łyżeczka cynamonu
- owoce, takie jak np. borówki, maliny lub banan

Przygotowanie:
Doprowadzamy do wrzenia wody w małym rondelku,
po czym wsypujemy do niej pęczak i gotujemy na małym ogniu przez ok. 20-25 minut, do miękkości.
Wówczas odsączamy kaszę i z powrotem wrzucamy ją do rondla, aby tym razem podgrzewać ją z mlekiem i dodatkiem kakao, cynamonu.. Gdy smaki się zmieszają, rozkładamy owsiankę do miseczek i podajemy z owocami 😊


Smacznego moi drodzy! 💗

You May Also Like

0 comments

Dziękuję za szczery komentarz i zachęcam do pozostania na dłużej ☺